Ons reisprogramma - 16 dagen Sri Lanka - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marijk, Erik, Sven en Jordi Steenis - WaarBenJij.nu Ons reisprogramma - 16 dagen Sri Lanka - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marijk, Erik, Sven en Jordi Steenis - WaarBenJij.nu

Ons reisprogramma - 16 dagen Sri Lanka

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijk, Erik, Sven en Jordi

22 November 2011 | Nederland, Amsterdam

dag 1 Amsterdam - Colombo

Vanaf Schiphol vertrek, via Amman, naar Colombo.

dag 2 en 3 Indische Oceaan

Transfer naar ons comfortabele strandhotel met zwembad, waar je lekker kunt bijkomen van de vlucht. 's Avonds gezellig welkomstdiner. Deze dagen bekijken we het vissersdorpje Negombo en gaan we onder andere naar een gezellig drukke vismarkt. Ook maken we een schitterende bootsafari door de dichtbegroeide lagune van Ranweli. Midden in de jungle hebben lokale vissers een heerlijke barbecue voor ons bereid, compleet met fakkels en muziek!

dag 4 Pinnawela - Dambulla/Sigiriya

Vertrek naar Pinnawela voor een bezoek aan het olifantenweeshuis, waar je met eigen ogen kunt zien hoe graag olifanten in bad gaan. Deze dag eindigt in Dambulla/Sigiriya, waar we twee nachten in een schitterend gelegen hotel verblijven.

dag 5 Sigiriya

Vandaag kun je de spectaculaire Rots van Sigiriya bezoeken. Eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht over de omgeving (optioneel). We maken ook nog een spectaculaire jeepsafari langs het meer van Minneriya waar vele wilde olifanten leven.

dag 6 Dambulla/Sigiriya - Matale - Kandy

We beginnen de dag met een bezoek aan de rotstempels van Dambulla. Let op de apen met hun grijpgrage handjes! Daarna rijden we richting Matale. In deze streek worden vele kruiden en specerijen verbouwd. We maken een wandeling door een kruidentuin en krijgen uitleg over kruidenthee, geneeskrachtige crèmes en exotische elixers. Via een mooie route bereiken we de door bergen omringde oude koningsstad Kandy.

dag 7 Kandy

Een boeiende dag vol activiteiten: We bezoeken de imposante Tempel van de Tand van Boeddha, een edelsteenfabriekje en de lokale fruitmarkt. Als klap op de vuurpijl gaan we naar een voorstelling van de beroemde Kandy vuurdansers.

dag 8 Kandy - Nuwara Eliya - Bandarawela

's Morgens maken we een wandeling door de schitterende botanische tuinen. We rijden daarna richting de mooie theeplantages bij de koloniale plaatsjes Nuwara Eliya en Bandarawela. Onderweg bezoeken we een theefabriekje en leren we alles over het theeproces. Vervolgens maken we een bijzondere treinreis dwars door de bergen.

dag 9 Bandarawela - strandverblijf

We rijden naar de zuidwestkust: hier liggen de mooiste stranden van Sri Lanka. Beter kan het niet: vanuit ons strandhotel loop je tussen tropische palmen door en sta je ineens op het zandstrand en kijk je uit over de Indische Oceaan. Het hotel heeft een zwembad, ligt direct aan het strand en heeft een restaurant en bar. De keurige ingerichte kamers zijn voorzien van airconditioning en een badkamer met douche en toilet.

dag 10 t/m 15 strandverblijf

Deze dagen kun je lekker zwemmen en genieten van het zandstrand. Je kunt ook allerlei leuke uitstapjes maken, bijvoorbeeld naar de historische stad Galle met het prachtige, door Nederlanders gebouwde VOC-fort. Of wat dacht je van een boottocht over de rivier bij Bentota, waarbij je veel dieren in het water en langs de kant zult zien. Het kan hier allemaal!

dag 16 Colombo - Amsterdam

Vlucht naar Amsterdam en einde van een onvergetelijke rondreis!